Kako se pravi tursheeya?

Nakon što sam odustao od maltretiranja nedužnih (i nedostojih) ljudi  puštanjem muzike uživo na svim vrstama okupljanja, okrenuo sam se internetu. Delio sam Youtube linkove po Facebook-u i Twitter-u. Ponekad i neki Grooveshark, ali uglavnom tjub. Već sam napomenuo nedostatak ambicije (doduše i vremena) da se pozabavim pitanjem pronalaženja najboljeg načina da sa ljudima podelim muziku koju volim. Kada mi se javila ideja o pokretanju #tursheeya na Twitter-u, razmišljao sam otprilike ovako:

“Ako pokrenem hashtag kojim ću označavati sve tvitove koji sadrže link ka nekoj pesmi, ljudi će moći da ga prate, isto kao što bi pratili i neku frekvenciju na radiju. Čak će moći i da se “uključe u program” tako što će iskoristiti isti tag. Ja ću da najavljujem početak svoje “emisije” u toku dana, i onda ću u najavljenom vremenu da počnem sa deljenjem linkova. S obzirom da veliku većinu pesama koje hoću da podelim mogu da nađem na Youtube-u, držaću se tih linkova. Kada “emisija” završi, od svih video klipova ću napraviti plejlistu. Nju ću podeliti sa onima koji nisu pratili uživo. Moraću da vodim računa i o ljudima što prate uživo. Ne smem da tvitujem prebrzo, moraju da imaju dovoljno vremena da odslušaju pesmu pre nego što linkujem sledeću. Opet, ne smem ni da budem suviše spor, niko neće da sedi i čeka moj sledeći tvit. Dakle, treba mi moja muzika, Twitter, Youtube, servis za kraćenje linkova, i štoperica.”

Moja prva “emisija” na Twitter-u je prošla sasvim zadovoljavajuće. Nekoliko ljudi je ritvitivalo, nešto više njih je fejvovalo, neki su se javili telefonom, sve u svemu – uspeh! Nakon toga je usledilo još nekoliko izdanja #tursheeya. Posle svakog izdanja sam ostavljao link ka plejlisti na Youtube-u, u trajanju od oko sat i po. U pauzama između dve “emisije” delio sam i pojedinačne linkove i često i označavao sa #meze, pored #tursheeya. Vremenom sam shvatio da samo link ka plejlisti ne znači puno onome ko nije pratio tvitove uživo. Zato sam osetio potrebu da pokrenem blog na kome ću da pišem malo opširnije o prošlim #tursheeya-ma.

Na ovom blogu ću uz linkove ka plejlistama prošlih emisija #tursheeya pisati i nešto malo više o tome kako je svaka emisija nastala.

Sada znate kako se pravi tursheeya. Receptura je relativno primitivna, ima mnogo falinki, podložna je kvarenju i propadanju (šta ako taj neko ko je upload-ovao link reši da ga skine? propade mi tursheeya!), ali je moja, lična, domaća. Razvijaću recept dok ne nađem pravo rešenje. A s obzirom na to da sam mlad i veoma neiskusan, vrlo rado ću razmotriti vaše savete i preporuke.

Image

Leave a comment